Undersökning

Regelbundna tandundersökningar är en viktig del av god munvård.

Undersökning hos tandläkare i Landskrona

Regelbundna tandundersökningar är en viktig del av god munvård. En undersökningar hos en tandläkare gör att våra tandläkare och tandhygienister kan undersöka din munhälsa och kontrollera eventuella tandproblem som behöver åtgärdas, skapa en terapi-plan, diskutera det med dig, och ge dig ett kostnadsförslag.

För att säkerställa att du får tandvård som fungerar bra för dig kommer tandläkaren eller tandhygienisten att undersöka varje aspekt av din munhälsa under en grundlig undersökning. Tänderna, tandköttet, tungan och slemhinnorna undersöks av vårt mycket skickliga och kunniga team och röntgen kan tas vid behov. Moderna arbetsytor utrustade med banbrytande teknik och utrustning är tillgängliga för oss. Undersökningen avslöjar eventuella tillstånd och sjukdomar som karies, tandköttsinflammation, tandlossning, förändringar i slemhinnor och andra problem.

Vad händer efter undersökningen?

Efter undersökningen kommer tandläkarteamet att informera dig om hur dina tänder, käke och munhåla känns. Om fler behandlingar krävs undersöks många alternativ tillsammans med dig. För att säkerställa att du har fullständig kontroll över procedurer, kostnader och timing får du alltid en behandlingsplan och en kostnadsförslag. Regelbundna tandläkarbesök möjliggör tidig upptäckt av problem och sjukdomar, vilket förenklar behandlingsprocessen och gör den snabbare och billigare. Du får råd om förebyggande vård och hur du effektivt sköter din tandhälsa.

En stor del av tandbehandling är att förebygga munhälsoproblem. Allt från kostrådgivning, undersökningar och rengöringar till instruktioner om hur man borstar och använder tandtråd ingår i den förebyggande vården. Förebyggande tandbehandling sänker förekomsten av karies, tandlossning och inflammation. Du kan bibehålla en god tandhälsa, och slippa akut tandvård genom att göra regelbundna undersökningar!

Söker du efter de bästa tandläkarna i centrum i Lund, eller i hela region Skåne? Kontakta oss på Landskrona Dental Center genom att fylla i formuläret längst ned på sidan eller ringa oss på 041821313 för att boka din nästa tid för undersökning.

Vi ser fram emot att ta hand om ditt leende!