Behandling med Icon

En revolutionerande behandling mot vita fläckar på tänderna. Bli av med fläckar på tänderna utan borrning och smärta. Vi är en av de få kliniker som har kompetens att utföra behandlingen.

ICON-behandling i Landskrona

En ICON-behandling är en revolutionerande behandling mot vita fläckar på tänderna. Bli av med fläckar på tänderna utan borrning och smärta. Vi är en av de få kliniker som har kompetens att utföra behandlingen.

Besväras du av fula vita fläckar på tänderna? Testade du tandblekning eller andra behandlingar utan resultat? Tidigare var de enda alternativen för dessa fläckar borrning och lagning. Idag finns det dock ett enklare alternativ: Landskrona Dental Center är glada att kunna erbjuda behandlingen ICON, en ny och smärtfri metod för att ta bort vita fläckar!

Hur fungerar det?

Först appliceras en rengöringsgel på tanden för att öppna upp porerna. När gelen sköljts av appliceras en infiltrerande ICON-gel som är ljushärdande och blockerar syra, vilket hjälper till att bevara tanden från ytterligare röta. Slutligen tas detta bort för att ge dig omedelbara och fantastiska resultat.

Fördelar med ICON

• Det är smärtfritt och utan nålar.
  • Icon sparar så mycket frisk tandstruktur som möjligt.
  • ICON är lämplig för barn såväl som vuxna.
  • ICON är billigare än alternativa behandlingar, inklusive porslinsfasader. Resultatet av behandlingen kan hålla i åratal innan du behöver bättra på den. Obehandlade vita fläckar ser vanligtvis sämre ut efter tandblekning men ICON-behandlade vita fläckar låter dig däremot dra full nytta av blekningsbehandlingar.

Vill du lära dig mer om ICON eller boka en tid?

Är du redo att lära dig hur ICON kan förbättra ditt leende? Kontakta Landskrona Dental Center och fråga om denna innovativa kosmetiska behandling.