Har du karies eller tandköttsproblem? Prova oss på Landskrona Dental Center

Bättre tandvård
Det är vanligt att tänka att de stora klinikerna är de enda förstahandsvalen när man behöver gå till tandläkaren. Faktum är att mindre kliniker kan erbjuda lika god eller bättre tandvård och en kundservice där varje patient räknas. Vi på Landskrona Dental Center kan erbjuda dig privat tandvård som du kommer känna dig nöjd med.

Vilka vanliga problem med tänderna kan vi hjälpa dig med?

Att drabbas av en sämre munhälsa eller problem med tänderna är vanligt bland såväl unga som seniora patienter. Vi listar några vanliga tandproblem som vi kan hjälpa dig med i vår klinik:

Karies

Detta är den vanligaste typen av tandproblem och uppstår när bakterier i munnen producerar syra vilket i sin tur bryter ned tandemaljen. Detta skapar vad som kallas karies. God munhygien är helt enkelt den enda genvägen till att undvika karies. Om du använder tandtråd några gånger i veckan är det också en möjlighet att minska risken för karies.

Tandköttsproblem

Tandköttssjukdomar innebär ofta inflammation i tandköttet som antingen kan klassas som mild (gingivit) eller som svår (parodontit). Dessa tandköttsproblem kan exempelvis orsakas av en ansamling av plack på tänderna. Besök oss så kan vi hjälpa dig att motverka problem med tandköttet.

Känsliga tänder

Alla kan drabbas av känsliga tänder. Detta är ett vanligt problem som beror på att tandrötterna eller emaljen exponeras, vilket kan orsakas av tandköttsrecession (att tandköttet drar sig tillbaka så att säga), tandgnissling eller att man fått i sig för mycket sura livsmedel och drycker över tid.

Tanderosion

Tanderosion kan beskrivas som förlust av tandemalj – vilket ofta orsakas av syraangrepp från mat och dryck, magsyra eller vissa typer av mediciner.

Dålig andedräkt

Alla har vi någon gång fått höra att vi haft dålig andedräkt. Men vissa har fått höra det lite oftare än andra. Mindre behaglig andedräkt orsakas ofta av att man haft en dålig munhygien, drabbats av tandköttssjukdomar eller att man påverkas av något medicinskt tillstånd.

Missfärgade tänder

Gula tänder är inget att skämmas för, men det påverkar såklart självförtroendet ibland. Missfärgade tänder kan orsakas av åldrande, rökning eller hög konsumtion av läsk eller kaffe. Ett sätt att åtgärda gula tänder är att genomföra en så kallad tandblekning eller en ICON behandling.

Boka tid och få bättre tandvård för dina tandbesvär

Hos oss på Landskrona Dental Center kan du få hjälp med stora som små tandproblem samt få bättre tandvård. Istället för att gå till stora opersonliga kedjor, prova att kom till oss istället! Vi har flera års erfarenhet av att behandla och förebygga tandbesvär i alla dess former. Välkommen att boka tid hos oss idag så berättar vi mer.”